A Tatár Borisz Ügyvédi Iroda (székhely: 1093 Budapest, Lónyay utca 19. 1. em. 1-2. ajtó; képviseli: dr. Tatár Borisz ügyvéd; levelezési cím: 1463 Budapest, Pf.: 1121.; e-mail: info@drtatarborisz.hu; tel.: +36 (70) 454-1887; weboldal: www.drtatarborisz.hu – a továbbiakban: ’Weboldal’) (a továbbiakban: “Iroda“) az általa végzett adatkezelésekkel összefüggésben a jelen tájékoztatóban foglaltak szerint ad tájékoztatást a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) (Általános Adatvédelmi Rendelet) („GDPR”) szerint.
Az Adatkezelő által fenntartott Weboldalhoz bárki, a személyes adatainak közlése, valamint kilétének felfedése nélkül hozzáférhet, szabadon és korlátozásmentesen szerezhet információkat a Weboldalon tárolt valamennyi tartalomról.
A Honlapon szereplő linkek egy része más által üzemeltetett honlapokra vezethet (bár ez nem szükségszerű), azonban azok tartalmáért, megfelelőségéért, valamint az adott honlapot üzemeltető adatkezeléséért azonban Adatkezelő semmilyen felelősséget nem vállal és nem is tud vállalni a más által üzemeltetett honlapok használatából eredő kár bekövetkezése esetén.
A Weboldal – a Google Analytics segítségével – nem személyhez kötött információkat automatikusan gyűjthet a látogatókról, és ennek érdekében cookie-kat (ún. sütiket) küld el és ment el a látogatók számítógépére, amelyeket azok az újabb látogatáskor visszaküldenek a Weboldalnak. Ezekből az adatokból személyes adat azonban nem nyerhető ki.
Tájékoztatjuk, hogy a Google Analytics tevékenységéről bővebb tájékoztatást az alábbi linkre kattintva talál: https://policies.google.com/privacy?hl=hu.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a süti preferenciák az érintett által használt böngészőalkalmazáson belül beállíthatóak, testreszabhatóak. A preferenciák beállításához, testreszabásához javasoljuk, hogy keresse fel az Ön által használt böngészőalkalmazás beállításait.
Annak érdekében, hogy az Iroda ki tudja értékelni az Ön által benyújtott önéletrajzot, állásinterjút tudjon lefolytatni Önnel és visszajelzést tudjon adni az Ön részére azzal kapcsolatban, szükséges az önéletrajzban (esetlegesen benyújtott motivációs levelében) foglalt adatok kezelése.
Ezen adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja), amelyet Ön az önéletrajzának benyújtásával ad meg.
Az Iroda az Ön által az Iroda részére benyújtott önéletrajzában (motivációs levelében) szereplő adatokat kezeli, így pl.: családnév, keresztnév, telefonszám, lakcím, email cím, fénykép, szakmai tapasztalat leírása, beszélt nyelv(ek), hobbi. Kérjük, hogy az Iroda részére benyújtott vagy megküldött okiratokban különleges adatokat (pl. egészségügyi adat, genetikai adat) ne adjon meg és ilyet más módon se hozzon a tudomásunkra!
Az Iroda a fent meghatározott célból addig kezeli az Ön fentiekben meghatározott személyes adatait, amíg meghozza a döntést arról, hogy tesz-e az Ön foglalkoztatásra vonatkozó ajánlatot. Amennyiben nem tesz, akkor az Ön nyújtott, erről szóló tájékoztatást követően haladéktalanul törli az adatokat, kivéve, ha Ön ekkor hozzájárulását adja az önéletrajzában foglalt adatok további 12 hónapig tartó kezeléséhez abból a célból, hogy ha üresedés következne be, akkor az Iroda újra áttekinthesse az önéletrajzot és, amennyiben érdekes lehet az üresedés az Ön számára, akkor fel tudja venni Önnel a kapcsolatot. Ezen célból a szükséges mértékben az Iroda profilalkotást végez annak érdekében, hogy fel tudja hívni a figyelmét egy Önnek esetlegesen érdekes álláslehetőségre. A nevezett 12 hónap elteltével az Iroda törli az adatokat.
Az Iroda szervezetén belül kizárólag azon munkatársak férnek hozzá az adatokhoz, akiknek a munkája elvégzése érdekében ez szükséges (irodavezető, irodavezető helyettesek, illetőleg az iroda toborzással foglalkozó tagjai) és csakis annyi ideig, amennyi ideig az szükséges. Az Iroda nem továbbítja a személyes adatokat harmadik fél részére (sem az EU-n/EGT-n belül, sem azon kívülre).
Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Ha Ön beadja az önéletrajzát, akkor azzal a jelen 1.1 pont szerinti adatkezeléshez való hozzájárulását megadja (kivéve a további 12 hónapig tartó adatkezelést, amelyhez a fent írtak szerinti időpontban kérhetjük a hozzájárulását).
Az adatkezelés célja a kapott megbízás teljesítése.
Ha az Iroda és Ön vagy az Ön munkáltatója, illetőleg az Ön által képviselt Társaság között ügyvédi megbízási szerződés jött létre, akkor ennek teljesítése érdekében az Iroda a következő személyes adatokat kezeli: az Ön, valamint az ügyfél képviselője, az ellenérdekű felek, tanúk, szakértők és egyéb természetes személyek a konkrét megbízás teljesítésével kapcsolatban kezelt személyes adatai, az ügy tárgya, az ügyazonosító, a megbízási szerződés létrejöttének időpontja, az ügyhöz kapcsolódó bírósági eljárások lajstromszáma, illetve más eljárások iktatószáma, a megbízással kapcsolatos személyes adatok.
Amennyiben magánszemély a megbízó, akkor az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja (szerződés teljesítése). Amennyiben nem magánszemély a megbízó, akkor az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és az Üttv. 1.§ (1) bekezdése.
Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy megbízónk egy konkrét megbízás teljesítéséhez kapcsolódóan és annak érdekében olyan érintett személyek személyes adatait bocsátja a rendelkezésünkre, amely nem áll Irodánkkal szerződéses kapcsolatban. Ebben az esetben adatkezeléssel érintett személynek tekintjük: az eljárás egyéb résztvevőjét, az ellenérdekű felet és a törvényes vagy meghatalmazott képviselőjét, ideértve az ellenérdekű fél jogi képviselőjét is, továbbá az eljárásban nem résztvevő harmadik személyeket is. Ebben az esetben Irodánkat, mint adatkezelőt a GDPR 14. cikk (5) bekezdés d) pontja alapján további tájékoztatási kötelezettség nem terheli – feltéve, hogy a kezelt személyes adatok az ügyvédi titok hatálya alá tartoznak. Az adatkezelés jogalapja tehát a megbízás teljesítéséhez szükséges további, adatkezeléssel érintett adatok vonatkozásában, melyeknek érintettje tehát külső személy – a GDPR. 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, azaz az ügyfél érdekeinek megfelelő képviselete, valamint a szolgáltatás teljesítése, illetőleg az Adatkezelő és a megbízó jogos érdeke a megbízás tárgyában történő sikeres együttműködés, eredményes ügyvédi tevékenység kifejtése érdekében.
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Iroda tagjai, ügyvédjelöltjei, irodavezetői és a számlázási munkatársak. A megbízás jellegétől függően a hozzáférés bizonyos irodai tagokra, illetőleg munkavállalókra korlátozott.
Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó, illetőleg könyvelést végző adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Adattovábbításra az ügy által megkívánt esetben kerül sor (pl. perben képviselt EGT-n kívüli ügyfél részére az ellenérdekű fél, tanú vagy szakértő adatainak megküldése).
Az adatkezelés időtartama 5 év, illetőleg 10 év (Üttv. 53.§ (3) és (5) bekezdés): az Iroda az adatokat a megbízás megszűnését követő öt évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz évig kezeli. Okirat ellenjegyzése esetén az Iroda az általa ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat – ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – az ellenjegyzéstől számított tíz évig megőrzi. A nevezett bekezdésekben nem szereplő, a megbízással kapcsolatos adatokat az elévülési idő végéig őrzi az Iroda, azzal, hogy a könyvviteli elszámolást alátámasztó számviteli bizonylatnak minősülő dokumentumokat az iratok keletkezésétől számított nyolc évig őrzi az Iroda (Számviteli tv. 169.§ (2) bekezdés).
Szükség esetén a megbízáshoz kapcsolódó iratok (amelyek adott esetben személyes adatokat is tartalmazhatnak) fordításával az Iroda fordító céget (mint adatfeldolgozót) bízhat meg, amely adatkezelés jogalapja az Iroda azon jogos érdeke, hogy hatékonyan tudja teljesíteni a megbízást (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja).
Amennyiben a jogszabályok alapján ügyfélátvilágításra kerül sor, úgy az Iroda az ügyfélátvilágítással kapcsolatosan az alábbi adatokat kezeli:
a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (“Pmt.”) 7. § (2) és (8) bekezdésében meghatározott adatok (családi és utónév, születési családi és utónév, állampolgárság, születési hely és idő, anyja születési neve, lakcím, ennek hiányában tartózkodási hely, azonosító okmány típusa és száma; jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén a képviseletére jogosultak neve és beosztása, ha ilyennel rendelkezik, a kézbesítési megbízottjának a jelen bekezdésben meghatározott adatai, kivéve az azonosító okmány típusát és számát). Az Iroda az adatokat tartalmazó okiratról és a lakcímet igazoló hatósági igazolványról annak személyi azonosítót igazoló oldala kivételével köteles másolatot készíteni.
Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és a Pmt. 7-11.§-ai, illetve adott esetben a 17.§-a.
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Iroda tagjai, ügyvédjelöltjei és a számlázási munkatársak.
Az adatok a Pmt. által megkövetelt esetekben kerülnek továbbításra (Pmt. 74.§ (1) bekezdés alapján a területi kamara részére, a 75.§ (1) bekezdése alapján a NAV-on belül működő pénzügyi információs egység részére).
Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Az Iroda az adatokat a megbízás teljesítésétől számított 8 évig őrzi (Pmt. 56.§ (2) bekezdés, 57.§ (2) bekezdés).
Amennyiben a jogszabályok alapján ügyfélazonosításra kerül sor, az Iroda az ügyfélazonosítással kapcsolatosan az alábbi adatokat kezeli:
az Üttv. 32.§ (3) és (7) bekezdésében, valamint 33.§ (2) bekezdésében meghatározott adatok (pl. családnév, utónév, születés helye és ideje, anyja neve, állampolgárság, hontalanság, menekült, bevándorolt, letelepedett, illetve EGT-állampolgár jogállás, lakcím, arcképmás, aláírás, az azonosításhoz felhasznált azonosító okmány típusa és száma).
Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és az Üttv. 32-33.§-a.
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az iroda tagjai, ügyvédjelöltjei és a számlázási munkatársak.
Az adatok az Üttv. által megkövetelt esetekben kerülnek továbbításra (Pmt. 30-31.§) a NAV-on belül működő pénzügyi információs egység részére.
Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó, illetőleg könyvelést végző adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Az Iroda az adatokat a megbízás teljesítésétől számított 8 évig őrzi (Üttv. 33.§ (7) bekezdése, Pmt. 56.§ (2) bekezdés, 57.§ (2) bekezdés).
Amennyiben a jogszabályok ezt az Iroda részére előírják, az Iroda az ügyfél azonosítással kapcsolatosan az alábbi adatokat kezeli:
az Üttv. 53.§ (2) bekezdésben meghatározott adatok (ügyvéd által képzett ügyazonosító, ügyfél neve, az ügy tárgya, a megbízási szerződés létrejöttének időpontja, az ügyhöz kapcsolódó bírósági eljárások lajstromszáma, illetve más eljárások iktatószáma).
Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése) és az Üttv. 53.§ (1) bekezdése.
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az iroda tagjai, ügyvédjelöltjei és a számlázási munkatársak.
Az adatok az Üttv. által megkövetelt esetekben kerülhetnek továbbításra a kamarai szervek részére (Üttv. 53.§ (4) bekezdés).
Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Az Iroda az adatokat 5 évig, illetőleg 10 évig őrzi meg (Üttv. 53.§ (3) és (5) bekezdés): az Iroda az adatokat a megbízás megszűnését követő öt évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz évig kezeli. Okirat ellenjegyzése esetén az Iroda az általa ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat – ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – az ellenjegyzéstől számított tíz évig megőrzi.
Ha az Iroda és az Ön munkáltatója, illetőleg az Ön által képviselt Társaság között szerződés jött létre, akkor ennek teljesítése érdekében az Iroda az Ön, mint kapcsolattartó (az Ön munkáltatója által az Iroda rendelkezésére bocsátott) következő személyes adatait kezeli:
az Ön családneve, keresztneve, beosztása, telefonszáma és email címe
Ebben az esetben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja (az Iroda, illetőleg az Ön munkáltatója jogos érdekének érvényesítése).
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az iroda tagjai, ügyvédjelöltjei és a számlázási munkatársak.
Adattovábbításra harmadik fél részére nem kerül sor. Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó, illetőleg könyvelést végző adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Az Iroda az adatokat a szerződés megszűnésétől számított öt évig, illetőleg a kapcsolattartó személyének változásától számított legfeljebb 1 évig őrzi.
Amennyiben az Iroda ügyvédi letéti szerződést köt, akkor az alábbi adatokat kezeli az ügyféllel kapcsolatban:
az Üttv. 51.§ (2) bekezdésben meghatározott adatokat: a letétkezelő ügyvéd nevét és kamarai azonosító számát, a letéti szerződés ügyazonosítóját, a letét típusát, a letét tárgyát, ha a letétkezelő ügyvéd a letétet alszámlán helyezi el, az alszámla számát, pénzletét esetében a ténylegesen letétben levő pénz összegét és devizanemét, a letéti szerződés megkötésének, módosításának, illetve megszűnésének a dátumát, az adatok letéti nyilvántartásban való rögzítésnek, illetve a rögzített adatok módosításának a dátumát.
A letéti nyilvántartással kapcsolatos adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja alapján és az Üttv. 51.§ (1)-(2) bekezdése alapján történik.
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az iroda tagjai, ügyvédjelöltjei és a számlázási munkatársak.
Az adatok a Budapesti Ügyvédi Kamara részére kerülnek továbbításra.
Az adatok az EGT-n kívülre nem kerülnek továbbításra. Az adatokhoz az Iroda részére IT szolgáltatást nyújtó, illetve könyvelést végző adatfeldolgozók szükség szerint hozzáférhetnek.
Az Iroda az adatokat a letét megszűnését követő 10 évig őrzi (Üttv. 51.§ (4) bekezdés).
Az Iroda emailben saját eseményeire szóló meghívót küldhet ügyfelei, üzleti partnerei, kollégák részére. A kezelt adatok köre: a meghívott neve és email címe.
Az email küldésének jogalapja az Iroda jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont), amely abban nyilvánul meg, hogy az Iroda saját eseményt tartson, amelyen például előadást tart egy témában vagy az Irodával kapcsolatos fontosabb eseményről beszámol. A kapcsolódó érdekmérlegelést az Iroda elvégezte.
Az adatokhoz hozzáféréssel rendelkezők (munkakörök) megnevezése: az Iroda vezetője, a vezető által kijelölt tagja/alkalmazottja, a marketing felelős munkatárs.
Az Iroda jellemzően saját maga küldi ki az emaileket, a kiküldésben adott esetben részt vehet az Iroda rendszergazdája, mint adatfeldolgozó. Az Iroda az adatokat másnak nem továbbítja sem az EGT-n belül, sem azon kívül.
Az Iroda az esemény időpontját követően nem kezeli tovább ezen célból az adatokat.
A fent meghatározott személyes adatai kezelője (adatkezelő): az Iroda.
A személyes adatokat az Iroda székhelyén (1093 Budapest, Lónyay utca 19. 1. em. 1-2. ajtó) tároljuk.
Az Iroda megtesz minden észszerűen elvárható technikai óvintézkedést a tárolt adatok biztonságos és harmadik személy részéről hozzáférésmentes tárolása érdekében.
A személyes adatok tárolásának IT biztonsági leírása, az adatbiztonság érdekében tett főbb technikai és szervezési intézkedések: Az Iroda IT rendszere megfelelő tűzfallal, vírusírtóval és spam szűrővel védett. Valamennyi számítógéphez kizárólag egyéni jelszóval lehetséges a hozzáférés.
Az Iroda megteszi a megfelelő védelmi intézkedéseket, azonban felhívjuk figyelmét, hogy az Interneten keresztül történő támadást nem lehetséges minden esetben megelőzni, kivédeni.
A személyes adatai kezelése kapcsán Önt az alábbi jogok illetik meg:
Az Iroda az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérésre az Ön rendelkezésére bocsátja. Az Ön által kért további másolatokért az Iroda az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban bocsátjuk rendelkezésére, kivéve, ha másként kéri.
– a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
– amennyiben Ön visszavonja hozzájárulását;
– a személyes adatokat az Irodára alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
– Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Iroda ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
– az Irodának már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.
A személyes adatai kezelésével kapcsolatban további tájékoztatás dr. Tatár Borisz irodavezető ügyvédtől kérhető levélben (1093 Budapest, Lónyay utca 19. 1. em. 1-2.) vagy emailben (info@drtatarborisz.hu). Kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, amiről jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben szóbeli tájékoztatást kér (pl. telefonon (+36 70 454-1887)), az Iroda részére igazolnia kell a személyazonosságát. A fent meghatározott jogai gyakorlása esetén dr. Tatár Borisszal kell felvennie a kapcsolatot.
Budapest, 2023. március 1.